
Venhorst onderuit in slotfase tegen Blerick ondanks sterke wedstrijd
Voetbal 980 keer gelezenVENHORST | Venhorst heeft zondag ondanks een goede wedstrijd geen punten overgehouden aan het thuisduel met Blerick. Pas in de slotminuten wisten de Limburgers het verschil te maken: 0-2.
De ploeg van trainer Van der Ven begon geconcentreerd en stond verdedigend beter georganiseerd dan in de voorgaande wedstrijden. Venhorst gaf weinig kansen weg en wist Blerick goed van het doel te houden. Rond het uur moest Rens van Sleeuwen helaas geblesseerd het veld verlaten, nadat hij hard onderuit was gehaald. De overtreding leverde de tegenstander slechts een gele kaart op, tot frustratie van de thuisploeg. In de tweede helft bleef het duel lang in evenwicht. Venhorst kreeg via Jari van Creij, die na blessureleed weer minuten maakte, nog een mooie kans na goed voorbereidend werk van Finn van der Horst, maar zijn inzet ging net naast. Vlak voor tijd kwam de domper: Blerick nam snel een corner en schoot vanaf de rand van het strafschopgebied hard in de kruising - 0-1 in de 89e minuut. Venhorst probeerde in de extra tijd nog een gelijkmaker te forceren, maar kreeg de deksel op de neus. Eerst werd een duidelijke overtreding op Finn van der Horst binnen het strafschopgebied bestraft met slechts een vrije trap net buiten de zestien. Uit die kans viel geen doelpunt, waarna Blerick in de tegenstoot de wedstrijd besliste: 0-2. Ondanks de nederlaag kon Venhorst met opgeheven hoofd van het veld stappen. De ploeg liet bij vlagen goed spel zien en had op basis van het wedstrijdbeeld minstens een punt verdiend. „Het zit op dit moment gewoon even niet mee”, klonk het na afloop teleurgesteld, ‘’maar als we zo blijven spelen, komen de punten vanzelf.”
















