
Nederland-Zweden 5-1: Uden kleurde oranje
Event 453 keer gelezenUDEN | Op de Udense Markt kon je op verschillende plekken op groot scherm genieten van het duel Nederland-Zweden. Onze fotograaf Henk Lunenburg nam een kijken bij Café de Preek en bij Ons Caffeej.
De stemming zat er meteen goed in, zeker toen Oranje al snel op voorsprong kwam. Met elke Nederlandse goal werd het gezelliger. De wedstrijd eindigde natuurlijk in een klinkende 5-1 overwinning voor Oranje dus de avond kon niet meer stuk.
De 5-1 nederlaag was trouwens de zwaarste WK-nederlaag die Zweden sinds 1950 leed. Toen won Brazilië met 7-1. Het volgende duel is vrijdagnacht. Dan neemt Oranje het tegen Tunesië op.

























