
D’n Blaauwen Dop wint met mooiste wagen bij Ujese optocht
Carnaval 8.164 keer gelezenUDEN | De Udens optocht op zondag was weer een groot succes. Vele wagens en loopgroepen deden mee en streden om de eerste prijs in verschillende categorieën. In de tent op de markt werden de prijzen uitgereikt.
D’n Blaauwen Dop ging er met de eerste prijs vandoor in de categorie wagens. Zij werden gevolgd door Buurtvereniging Staartjesdijk O’Peel en blaaskapel Panasch. De deelnemer die het motto ‘Gift’r mar kleur aon’ het beste uitdroeg was Wellie. Zij gingen en daarom met de Hobbelknoerisprijs vandoor. Maar daar bleef het niet bij, Wellie won namelijk ook de Publieksprijs. De school van Prins Porcus Simon wist de winst te pakken in de categorie scholen. Bij de grote loopgroepen won Buzz en kwam Wellie op de tweede plaats terecht. Ook de kleinere loopgroepen hebben flink hun best gedaan. Daar ging Patershoek er met de winst vandoor, gevolgd door Limericks en Rosé Clubke. Qwik en Flubke wonnen bij de individuele deelnemers. Optocht Pliesie en De Durskes werden daar tweede en derde.
![]()
D’n Blaauwen Dop. - Henk Lunenburg
Henk Lunenburg was aanwezig om foto’s te maken. Van Jose Snabel ontvingen wij ook een aantal foto’s, gemaakt vanaf haar balkon.


























































































