Het pand aan de Kapelstraat.
Het pand aan de Kapelstraat. Foto: Jason Setzer

Duits horecaconcern neemt tapasrestaurant ‘t Zusje over

Algemeen 8.905 keer gelezen

UDEN | Tapasrestaurantketen ‘t Zusje wordt overgenomen door het Duitse horecaconcern Gustoso. Het bedrijf wil volgend jaar zijn eerste tapasrestaurants in Duitsland openen. De roots van de succesvolle restaurantketen liggen in Uden, waar Peter Smits in 2009 het eerste Zusje opende. Hier is ook het hoofdkantoor gevestigd. 

Smits werd in 1998 eigenaar van broodjeszaak De Baronie, wat later werd omgebouwd tot restaurant De Baron. Na waterschade door een brand moest de zaak zes weken lang dicht, en ontstond het idee voor een tapasrestaurant. Dat concept sloeg aan. Al snel was de zaak aan De Markt te klein en verhuisde het concept in 2009 naar de Kapelstraat, met als nieuwe naam ‘t Zusje. In 2013 begonnen de eerste franchiserestaurants. Inmiddels telt ’t Zusje 36 restaurants door heel Nederland.

Gustoso, waarvan het hoofdkantoor in München staat, haalt met ‘t Zusje zijn achtste merk binnen. Het concern exploiteert al restaurants in verschillende landen onder namen zoals Otto’s Burger, Burgermeister en Ciao Bella. Met de toevoeging van ‘t Zusje stijgt het totale aantal restaurants naar meer dan 170, waar volgens Gustoso ruim 1300 mensen werkzaam zijn. Smits blijft na de overname gewoon actief binnen de keten. “We zijn erg blij dat we in de Gustoso Groep zo’n ervaren en professionele partner hebben gevonden”, laat hij in een toelichting weten.

Stuur jouw foto
Mail de redactie
Meld een correctie

Uit de krant