Afbeelding
FOTO’S

Zonnige ‘Picknick & Zo’ rondom visvijver in Odiliapeel

Algemeen 1.986 keer gelezen

ODILIAPEEL | Na regen komt zonneschijn en dat was het ook zeker op Tweede Pinksterdag rondom visvijver de Peelsche Heide in Odiliapeel. Daar werd Picknick & Zo gehouden. Het evenement werd maandag voor de derde keer georganiseerd door muziekvereniging St. Marcellus uit Odiliapeel.

tekst + foto’s: Henk Lunenburg

Zo’n tweehonderd bezoekers kwamen naar de visvijver. De één met een gevulde picknickmand, de ander gewoon om een rondje te wandelen en te genieten van een hapje en een drankje. Kinderen vermaakten zich met diverse workshops zoals uilenballen uitpluizen, dieren maken van ijzer en hout en schaapjes knutselen. Ook was er een imker aanwezig die alles kon vertellen over het bijenvolk, en scouting Volkel vervoerde de kinderen per vlot over de vijver. Voor degene die ook een hengeltje wilde werpen was Visclub de Peelsche Heide aanwezig om iedereen een handje te helpen.

Tussen alle workshops door presenteerde de muziekvereniging alle disciplines, waaronder het orkest, slagwerkgroep en de jeugdleerlingen. Dit jaar was accordeongroep ‘De Varianten’ te gast om ook de middag muzikaal mee op te luisteren. “De opbouw verliep regenachtig zondagavond, maar we hebben met man en macht gewerkt om zondagmiddag alle tenten opgebouwd te hebben,” aldus de organisatie. Zij kijken tevreden terug op het evenement. “We zien een grote betrokkenheid van leden en mensen uit het dorp. Veel mensen komen een kijkje nemen en wandelen een rondje langs de visvijver. Ook kinderen vermaakten zich prima met alle workshops. Een geslaagde dag!”

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Stuur jouw foto
Mail de redactie
Meld een correctie

Uit de krant