Afbeelding
Foto: Eric Elbers

3G: Venhorst onderuit tegen United

Voetbal 1.280 keer gelezen

VENHORST | RKSV Venhorst is helemaal niet goed begonnen aan het nieuwe seizoen. Op eigen veld verloor de ploeg van Bas van der Ven met 2-4 van SV United.

Trainer van Venhorst, Bas van der Ven, duidelijk teleurgesteld, zag zijn ploeg tegen SV United met 2-4 onderuitgaan. ‘’We geven de goals veel te makkelijk weg. Dat kan gewoon niet op dit niveau”, klonk het resoluut. Na een veelbelovende beginfase, waarin Finn van der Horst na dertien minuten oog in oog met de keeper verzuimde de openingstreffer te maken, sloeg de effectiviteit van de bezoekers genadeloos toe. ‘’Zij waren scherp, wij verdedigden veel te slap. Dan loop je achter de feiten aan.” Direct na rust liep de achterstand zelfs op naar 0-3. ‘’Dat tegendoelpunt viel kinderlijk eenvoudig. Pas daarna ontstond er wat vuur in de ploeg, maar toen was het eigenlijk al te laat.” Venhorst knokte zich nog wel terug tot twee treffers via Niels Meulemeesters en Finn van der Horst, beiden op aangeven van Thijs van Sleeuwen, maar meer zat er niet in. Keeper Daan Fonken voorkwam met enkele goede reddingen dat de nederlaag nog zwaarder uitviel. „Hij houdt ons nog enigszins in de wedstrijd. Maar het is wel duidelijk dat we volgende week uit een ander vaatje moeten tappen. Het moet simpelweg beter.”

Stuur jouw foto
Mail de redactie
Meld een correctie

Uit de krant