
Bistro Bellair bestaat 12,5 jaar
Zakelijk 1.412 keer gelezen UDEN – Als hij ooit nog een eigen restaurant zou openen, moest het Bellair gaan heten. Dat dacht Edwin Vervenne op negentienjarige leeftijd, na een indrukwekkende stageperiode bij een gelijknamige horecagelegenheid in Toronto. Zijn eigen BistroBellair aan de Markt 26 in Uden bestaat inmiddels 12,5 jaar. Daarom krijgen gasten bij binnenkomst een bruisend welkomstdrankje.[image=259977]
Het was hard werken, maar dat neemt niet weg dat Vervenne er zo nog 12,5 jaar aan vast plakt. Zes dagen per week werken in de keuken gaat allerminst vervelen. “Het wordt eigenlijk steeds interessanter. Door de vele kookprogramma’s op televisie zijn mensen het vak meer gaan waarderen.” Dat koken een vak is, bewijst de chef-kok nog dagelijks. “Of het nu gaat om onze gerechten of sauzen, alles wordt hier vers bereid. We bereiden gerechten uit de klassieke Franse keuken en geven daar onze eigentijdse draai aan. Dat proef je. Onze tomantensoep is hiervan een goed voorbeeld.” Aan het concept is de afgelopen jaren weinig veranderd: dineren in een gemoedelijke sfeer tegen een scherpe prijs-kwaliteitverhouding. Onlangs heeft Vervenne wel een tapasmenu gelanceerd: gasten kiezen uit de vertrouwde gerechten, maar dan in miniatuurvorm. Ze kunnen onbeperkt tapas eten voor 26,95 euro. Er was volgens Vervenne vraag naar. Zijn initiatief slaat aan. “De gerechten zijn een feest van herkenning.”
















